Invigning och demonstration av Alnängarnas Utegym

• Johan I
  • Författare till inlägg
  • Administratör
  • Administratör
Mer
13 sep 2012 13:16 #152 av Johan I
Ni har säkert läst om utegymmet i Örebro, mer bestämt mellan Alnängsbadet och Naturens Hus, kallat Alnängarnas Utegym. Igår (12 sep) så var det officiell invigning, och jag var så klart på plats. Filmade och tog lite kort. Jag tränade även själv dagen innan och kan säga att det är väldigt bra så länge det inte blir för många på samma gång, då kan det nog kännas ganska stressigt. När jag var där och tränade så var jag nästan ensam dock och kunde välja lite som jag ville. Testade lite allt möjligt i ungefär 30 min, och har fortfarande rejäl träningsvärk. Så det är tydligen en hel del övningar där jag aktiverar muskler jag annars inte tränar speciellt mycket, speciellt armar och axlar.

Efter invigningstalet med kommunens Lars Johansson så demonstrerades de olika redskapen av en personlig tränare, Mattias Ögren.

Så jag rekommenderar verkligen att åka dit och testa. Det ligger längs med svartån på väg mot Naturens Hus, via cykelvägen. Man springer förbi där på Å-stadsloppet.

Kan även säga att det framkom lite om framtiden för detta. Det planeras att bli fler utegym på andra ställen i Örebro. Och det nämndes även att från och med nu kommer kommunen att prioritera 4 motionsspår i Örebro, resten kommer inte få lika mycket omtanke som tidigare. De motionsspår som man kommer underhålla och prioritera är Markaspåret, Karlslund, Lillån och Vivalla.

Film från invigningen och demonstrationen:
http://www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bjGMcg1CQiRblXPQXCiP6mSag4

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
13 sep 2012 19:57 #153 av Helene N
Super bra Johan att du var där och filmade genomgången. Jag var själv där för några veckor sedan och småtestade redskapen och det var riktigt trevligt!

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.311 sekunder