Gallaberget Trailrun 2018-06-13

• Johan I
  • Författare till inlägg
  • Administrator
  • Administrator
Mer
04 jul 2018 13:50 #2686 av Johan I
Gallaberget Trailrun 2018-06-13 skapades av Johan I
Trailloppet ute i ingenstans har det beskrivits som, men det är lite väl överdrivet. Det är faktiskt ett nystartat lopp strax utanför Vretstorp. I år fanns två klasser på 6,2 och 10 km på fina stigar runt Gallabergssjön. Det är Vretstorps IF som står som arrangör. Starten går ca kl. 18:30.

Ömt i hälsenor/vader men kom iväg rätt OK från start och försökte komma in i loppet rätt fort. Sprang i tät från start men hade bl.a. Liduina en bit bakom vilket fick mig att stressa lite mer än jag annars hade tänkt. Tanken var annars att bara flyta runt och spara mig till Fröviloppet på lördag, men jag kände att jag kunde springa någorlunda kontrollerat, eller åtminstone att jag återhämtade mig på de lättare partierna. Det gjorde att jag vågade köra på lite hårdare på de mer tekniska partierna än jag först hade tänkt. Blev rätt segt i några uppförsbackar, men jag kunde hela tiden fokusera om och komma igång efter ett tag igen, utan att förta mig helt.

Det kom några regnskurar under loppet vilket gjorde det blött men det var samtidigt skönt att svalka ned lite. Det blir lättare att återhämta sig då, åtminstone för mig. Märkte att jag fått en rätt bra lucka redan efter ca 3,5-4 km, så kände mig allt mindre stressad bakifrån och kunde slappna av något. Det är dock mycket stiglöpning, så med min bristande teknik och med ömma vader/hälsenor, så var allt som var lite ojämnt en utmaning.

Jag är nöjd med loppet och känslan. Glömde tyvärr huvudkameran hemma. Typiskt när jag gör ett helt OK lopp, men samtidigt hade det varit jobbigt eftersom att det regnade en del och jag då hade behövt torka av kameralinsen rätt ofta. Förbättrade förra årets tid från 45:12 till 42:45, så det var ju riktigt fint, även om jag hade en betydligt jobbigare resa förra året.

Boka in loppet i kalendern till nästa år!

Mina tider genom åren:
2017: 45:12
2018: 42:45

Filmer:
2017: www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bj...cqb15bbuhXTUtve0daYj
2018: www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bj...2X6v9520kEsQoIkleR-N

Bilder:
2017: www.ifstart.se/filmer-och-bilder/fotoalb...lrun-2017-06-08.html
2018: www.ifstart.se/filmer-och-bilder/fotoalb...lrun-2018-06-13.html

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.244 sekunder