Rallarrundan 2018-06-04

• Johan I
  • Författare till inlägg
  • Administrator
  • Administrator
Mer
04 jul 2018 13:39 #2684 av Johan I
Rallarrundan 2018-06-04 skapades av Johan I
"Rallarrundan är ett friskvårdslopp i Hallsberg där alla kan delta, oavsett ålder eller kapacitet. Loppet bjuder dig på en härlig utmaning i stadsnära natur." Det är lättlöpta 5 km som gäller och starten går kl. 18:30 vid Transtensvallen. Baguette, dryck och plakett till alla efter målgång. I år finns en tidtagningsklass och loppet ingår även i långloppscupen!

Info:
rallarrundan.se/

Film av bansträckningen från 2013 (arrangörens):

Var i valet och kvalet ang. skor att springa i. Hade med mig både Takumi Ren och mina vanliga Adios Boost. Har ju bättre känsla i Adios egentligen men samtidigt är Takumi lätta och verkar ge en fin fart om nu benen och fötterna bara orkar med. Eftersom att benen (vader/hälsenor) varit slitna på sistone, så kanske det var ett dumt val, men jag tog ändå till slut Takumi Ren som ett experiment. Det visade sig ju fungera rätt bra ändå.

Kom iväg rätt bra från start och målet var att försöka hänga i rätt nära täten till 2-2,5 km, men att det verkligen skulle gå var väl inget jag räknade med. Per Arvidsson är i god form och siktar på låga 16 min inom kort på 5000 m, så där är jag ju inte riktigt nu. Det blev han, Jonathan Kandelin och Michael Welday som drog på och kort efter sprang jag, Valter Pettersson (Tisaren), Mathias Viktorsson, samt en från Garphyttan.

Första km gick väl kanske lite väl snabbt (3:13), men jag tyckte inte att det kändes så farligt, bara ohållbart för hela loppet. Tappade lite i driv på 2:a km, speciellt på det lite lösare gruset som kom, så där gick både Mathias och Garphyttan om. Kunde hålla uppe hyfsad fart hade nu 6 löpare framför uppdelat i stort sett som två trio klungor. Tätklungan drog ifrån allt mer och började kännas ganska ointaglig, medan jag hade bra koll på de andra. Närmade mig lite men mot 3 km så drog Mathias och Garphyttan ifrån och jag fick det ganska kämpigt själv på allén tillbaka mot arenan. Kändes inte så farligt med farten eller orken, förutom att det var väldigt torrt i halsen, men benen svarade inte och kändes tunga.

Kunde inte öka så mycket på slutet men överraskande nog en helt OK tid i mål. Tyvärr lite kortare än tidigare bana p.g.a. en trasig bro strax innan 3 km, men jag får nog vara nöjd med tiden ändå med tanke på förutsättningarna. Kan nog börja närma mig under 17 min inom kort om jag bara får ha lite fräschare ben inför start och lite draghjälp.

Resultat:
racetime.azurewebsites.net/Events/Details/1

Mina tider genom åren:
2014: 17:09
2015: 17:22
2016: 17:20
2017: 17:49
2018: 17:13

Filmer:
2014: www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bj...xMoCAZyZG_wTqDAyV-6B
2015: www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bj..._kDNsDvU7DR7MN4EA08B
2016: www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bj...EsZUkqNWjUnj54Idlx4G
2017: www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bj...Tj9Qkpjg_SQoiDu9wI7z
2018: www.youtube.com/playlist?list=PLX0NOH_bj...NXXo0lS-1mJIbDkvCsV4

Bilder:
2014: www.ifstart.se/filmer-och-bilder/fotoalb...ndan-2014-06-02.html
2015: www.ifstart.se/filmer-och-bilder/fotoalb...ndan-2015-06-01.html
2016: www.ifstart.se/filmer-och-bilder/fotoalb...ndan-2016-05-30.html
2017: www.ifstart.se/filmer-och-bilder/fotoalb...ndan-2017-05-29.html
2018: www.ifstart.se/filmer-och-bilder/fotoalb...ndan-2018-06-04.html

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.280 sekunder