Startmilen

• Daniel L
  • Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
Mer
23 mar 2010 23:08 #1487 av Daniel L
Startmilen skapades av Daniel L
Är det många som ska springa Startmilen i år? Formen är väl god hos alla så ett gäng personbästan förväntas

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
27 mar 2010 08:11 #1488 av Charlotte N
Svar från Charlotte N i ämnet Startmilen
Det blir tyvärr ingen Startmilen för mig i år och inga andra tävlingar heller i vår. Jag kan inte springa p g a en trolig nervskada och har inte sprungit på en månad nu. Har gått till naprapat och sjukgymnast och har nu fått bra råd hur jag ska göra för att förhoppningsvis bli fri från denna jobbiga skada. Tyvärr kan jag inte göra maxpass med våtväst heller för tillfället, så det kommer att ta tid att bli "löpbar" igen.
Lycka till alla ni som ska springa Startmilen och njut av att kunna springa, det är något som jag verkligen saknar!!

Mer
10 apr 2010 18:54 #1489 av Johan I
Svar från Johan I i ämnet Startmilen
Jahaja, det där gick ju bra. Överraskande bra nästan. Tiden kändes väl lite sådär, om det verkligen gått bra skulle den mycket väl kunnat vara mycket närmare 39 min, men nu klarade jag precis 40 min gränsen i stället, klockan slog precis om till 40 min när jag gick i mål så tänkte länge att det blev just 40:00, men enl. min klocka och resultatlistan så blev det 39:59. Känslan var annars att det var mycket kontrollerat och "lugnt" sprunget idag.

Så nu har man ju i alla fall klarat en av de så kallade "dröm-gränserna".

Kul att det blev så många andra som fick till bra tider i klubben och även att det var allmänt väldigt hög nivå på loppet i år. Riktigt kul att även andra från avlägsna städer lockas till att deltaga. Sen fick vi ju med de flesta av eliten i Örebro.

Bra jobbat av alla funktionärer också! Allt fungerade bra längs banan.

Hur tycker ni andra att det gick?

(Sen slog man ju även Daniel L med god marginal, vilket var ett av målen inför dagens tävling.)

Mer
10 apr 2010 19:26 #1490 av Jonas Ö
Svar från Jonas Ö i ämnet Startmilen
Det var ett roligt lopp idag! Jag hade inte några stora förväntningar efter dålig vinterträning, men det gick riktigt bra. Jag sprang snabbare sista 5 km än de första, 20.25-19.59. Jag kom i kapp Helene efter 7 km och hade då även Johan Ö i sikte och det gav nya krafter.

• Daniel L
  • Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
Mer
10 apr 2010 20:53 #1491 av Daniel L
Svar från Daniel L i ämnet Startmilen
Jaha, då var det därför jag aldrig lyckades täppa igen lucka Jonas. Jag hade 20:38 - 20:14. Förhoppningen var 21:00-21:00, men trodde inte riktigt på det själv. Men tydligen är man i lite bättre form än man trodde. Några kilo lättare sen i höstas, måste vara det, för usch vad dåligt med träning det blivit i kalla vintern

• Johan Nilsson
  • Besökare
  • Besökare
12 apr 2010 08:05 #1492 av Johan Nilsson
Svar från Johan Nilsson i ämnet Startmilen
Håller med om att det blev ett toppenarrangemang! Det enda som var dåligt var att varmvattnet tog slut i duscharna och att städutrustningen blir sämre och sämre för varje år.

Jag kände mig seg redan innan loppet och hur det sedan förlöpte kan endast jämföras med Kumla stadslopp 2008 som ju gått till historien för usel dagsform och dåligt tävlingsuplägg. Tog rygg på Sören enligt plan och flåsade tungt efter ca. 400 m. Efter 3 km var jag helt knäckt och sedan följde en 7 km lång plåga för att hålla hedern i behåll genom att ta mig in under 40. Med tanke på allt detta blev faktiskt tiden överraskande bra och så fick jag ju slå Lotta i en spurt med krafter som jag inte har en aning om vart de kom ifrån.

Väldigt bra jobbat från de allra flesta startare. Ida, Anna och ffa Frida imponerade makalöst!

Sidan laddades på: 0.462 sekunder