Det var en jobbig bana det där. Dock var den ju inte som Lotta hade skrämt upp oss med, d.v.s. med någon rejäl monsterbacke på slutet. I stället var det ca 1 km upp och 1 km ned.
Det märks att man behöver träna mer på backlöpning i alla fall, nerför går bra och jag tar oftast in mycket, men uppför tar för mycket på krafterna för att loppet skall bli kontrollerat. Så igår blev det i princip bara att ta sig upp till 1 km skylten och försöka flyta på nedför och återhämta sig lite.
Det kändes dock redan efter 200 m att det skulle bli jobbigt, trots att backen inte ens börjat då, så det var väl inte riktigt någon vidare dagsform heller.
Det verkar som att tidtagningen var lite halvdan på tävlingen. Min spurtstrid, som jag tycker att jag vann med kanske någon centimeter, resulterade i att jag var efter med 1 sekund... Och jag hörde även andra som fick lite konstiga tider, t.ex. Brånn som fick 3 sek efter den han spurtade med trots att det handlade om någon meter.
Menmen, lyckades matcha Lottas tid - det hade jag inte räknat med. Men kanske var inte heller hon i toppform för dagen.