Grabbhalvan 27/5

• lotta l
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
27 maj 2010 11:24 #1402 av lotta l
Grabbhalvan 27/5 skapades av lotta l
Lycka till alla killar som ska springa på stan ikväll. Jag väntar i målet

Be Logga in ansluta till konversationen.

• Johan Nilsson
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
28 maj 2010 06:59 #1403 av Johan Nilsson
Svar från Johan Nilsson i ämnet Grabbhalvan 27/5
JÄ!

Mer
28 maj 2010 09:12 #1404 av Johan I
Svar från Johan I i ämnet Grabbhalvan 27/5
Jajamensan!

Det gick väldigt snabbt från start och enl. min klocka så var första kilometertiden på 3:29, vilket är ganska snabbt. Men om kilometermarkeringarna stämde så var det nog ännu snabbare, min klocka fick banan till 4,8 km och pep alltid en bit efter skyltarna. Dock skall sägas att när jag kör med tävlingsskorna så får jag sällan bra distansmätning.

Redan under första km kändes det dock inget vidare och det kändes som att farten gick ned och pulsen upp. Höll dock uppe trycket i steget och höll mig runt de ryggar som fanns runt om kring. Bl.a. såg jag Tauno länge men han drog ifrån allteftersom och såg väldigt stark ut.

Jag är lite osäker på om tidtagningen stämmer men jag har åtminstone mätt upp sträckan via karttjänster till 5 km (strax över). Och Sören fick väl 4,98 km på sin GPS-klocka om jag minns rätt. Så det stämmer nog med distansen. Men tidtagningen känns lite halvdan, jag fick 18:05 på min klocka, officiellt fick jag dock 17:59.

Så då har man väl skippat hela 18 minuters träsket och gått från 19:14 till 17:59 direkt, inte illa! Så kan man ju också göra

Tack till alla som hejade på och som ställde upp som funktionärer.

Det är trist att Grabbhalvan krymper. Det är en rolig tävling. Tyvärr verkar arrangörerna göra alldeles för dålig reklam för den dock, och tar nog allt med lite väl lättsam inställning.

Läskigt bra tid Johan N! Även om tidtagningen kanske inte var helt rätt så handlar det ju bara om några sekunder från det officiella 17:11, och då är det fortfarande väldigt bra.

• Johan Nilsson
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
28 maj 2010 15:35 #1405 av Johan Nilsson
Svar från Johan Nilsson i ämnet Grabbhalvan 27/5
När jag tittade på min klocka efter målgång minns jag att den visade 17.17, så de kan nog ha klantat 6 sekunder. Jag är i vilket fall överrumplad av min tid, men loppet kändes väldigt bra och jag kunde driva på hela vägen vilket aldrig hänt förr på den distansen.

Johan, du upphör inte att överraska. Tauno, grymt sprunget! Du är verkligen tillbaka!

Sidan laddades på: 0.312 sekunder