Örebro Indoor Games 2012-01-(14-15)

• Johan I
  • Författare till inlägg
  • Administrator
  • Administrator
Mer
12 jan 2012 12:14 #945 av Johan I
I vanlig ordning arrangerar, KFUM Örebro Friidrott, Örebro Indoor Games i Tybblelundshallen, 14-15 januari 2012.

Info:
www.kfumorebrofriidrott.se/page/orebroindoorgames2012

Grenar:
Män
Lördag: 60m häck, 200m, 800m, Längd, Höjd, Kula.
Söndag: 60m, 400m, 3000m, Stav, Tresteg.

Kvinnor
Lördag: 60m, 400m, 3000m, Längd, Stav.
Söndag: 60m häck, 200m, 800m, Tresteg, Höjd, Kula.

Jag tänkte väl springa 3000 m. Sprang ett testlopp med ÖAIK i söndags, som slutade på ca 10:25. Kändes ganska kontrollerat och inte som max, men saknade lite känslan av att det finns mer fart att ta av. Sprang på 10:17 för ca 1 år sedan. Egentligen borde inte 10:00 vara några problem men det är det säkert utan en bra dag och lite draghjälp.

Får springa mot riktigt snabba löpare på söndag, så kommer knappast få någon hjälp, endast bli omsprungen.
Men det är ju inte för sent för andra i klubben att efteranmäla sig! Det spelar ingen roll om man blir varvad 3-4 ggr.

Be Logga in ansluta till konversationen.

• Johan I
  • Författare till inlägg
  • Administrator
  • Administrator
Mer
19 jan 2012 15:21 #946 av Johan I
Svar från Johan I i ämnet Örebro Indoor Games 2012-01-(14-15)
Det kan väl sammanfattas med en som vanligt lite halv-missnöjd-halv-nöjd känsla... Väldigt konfunderat med andra ord. Det var ett år sedan jag sprang på ca 10:17 på 3000 m. Förväntade mig därefter att säsongen 2011 skulle gå åt samma håll men den blev som bekant misslyckad tävlingsmässigt för mig.

Nu sprang jag på 10:21 men samtidigt kändes det inte som att jag direkt tog i. Tycker aldrig jag får till ett "maxlopp". Vågar inte riktigt plåga mig när det väl känns bra, gissar jag. Jag tänker ofta efteråt att "Jaha, där hade jag kunnat ta i mer" eller "Jag kunde i alla fall försökt ta rygg i stället för att bara fortsätta i samma tempo.". Och så blev det nu. Visst blir man lite sliten av att springa omkring 3:30 min/km i flera km i rad på 200 m rundbanan, det skall man inte sticka under stolen med. Men var går gränsen. Hur mycket mer hade jag kunnat ta i och när. Det är det jag måste försöka utforska. Hittills har jag tydligen inte vågat göra det. Jag ser ju hur de flesta andra efter, speciellt kortare lopp, ligger och kippar efter andan vid målgång medan jag ofta bara ställer mig och lutar mig framåt för att snart vara återhämtad i andningen.

Så det blir ett av målen 2012, att lära känna kroppen mer när det gäller intensitet.

Film från 3000 m loppet:

Här finns filmer från Örebro Indoor Games:
2012:
www.youtube.com/playlist?list=PL54DBD84E08673051
2011:
www.youtube.com/playlist?list=PL36EFC487331ADD44

Trist som vanligt att inga fler från IF Start är tävlingssugna. Menmen, det kommer fler tävlingar där man kan ställa upp även på banlopp.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.301 sekunder