Kraftloppet

• Sören F
  • Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
Mer
26 aug 2012 11:24 #740 av Sören F
Kraftloppet skapades av Sören F
Här kommer en rapport från mitt "kraft lopp" på 72km i Finspång.
Rubriken hade kunnat heta "loppet som gud glömde" Vill ni ha en mental utmaning så anmäl er till nästa år!
7.30 en timma före start var jag på plats, men det gick inte att komma in i anläggningen för han som hade nyckeln kom på moped 7.45. Ingen toa i omklädningen, men 8.30 stod ett 15tal tappra på startlinjen. Jag hade 3planer börja i 4.50 fart eller ligga strax bakom fjolårs 2:an Mats Söder eller haka på 2 landslagstjejer. Efter 300m förstod jag att inget höll, första mentala prövningen. Mats startade i 4min/km! jag hamnade i ingenmans land i ca 4.25 fart som 2:a. Efter 6km viste inte jag om jag skulle följa snitseln rakt eller pilarna till höger sprang fram och tillbaka några hundra meter tills Frida från Tjalve sm 1: på 10mil i år dök upp och vi chansade på rakt fram! Efter några km kom vi till några f-vakter i tonåren som inte visste mycket, när vi kom till en skylt där det stod 60km kvar jublade vi? Vi var på rätt väg. En lång löpare kom ifatt oss och slog följe när vi sprang på en gammal banvall ca 10km två gånger, mentalt! vid 25 km släppde de iväg mig, sedan sprang jag ca 8km och letade toa sedan kunde jag springa på bra i ca 4.30 fart till 55km då benen började stumna av farten och dåligt näringsintag, fanns nästan bara dryck att tillgå. Strax före 60km kom jag fram vid ett spår och kunde välja höger eller vänster men såg ingen snitsel, jag började springa lite fram och tillbaka igen tills jag såg en bil i skogen som jag stoppade en funktionär som inte visste riktigt var jag skulle men efter att ha kört runt med mig en stund kom jag rätt, löpningen hade delvis övergått i gåpauser.
När jag kom in i målområdet var jag helt slut ropade om det var en sträcka kvar eller? Lars Drageryd och kfums lag skrek - att det var 7km kvar kötta sista du är tvåa! Jag gick ialla uppförsbackar tvingade mig att jogga utför och på platen tills jag såg skylten 3km kvar såg på klockan att jag hade 20 min på mig för att klara målet under 6tim. Stapplade in som tvåa på 5.54! Gpsen visade på 77km? fast jag får nog dra av 1km i bil Tävlingsledaren sa något om hur stel jag skulle vara imorgon, när jag pressade mig upp på silverpallen och fick 1000kr för besväret.
Alla medaljörerna sprang fel minst 2km?.......Fast vädret var bra.
Från en "Kraftlös"

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
27 aug 2012 10:46 #741 av Johan I
Svar från Johan I i ämnet Kraftloppet
Oj, det var starkt jobbat Sören. Det kan man kalla ett Kraftlopp. Tycker det verkar väldigt dåligt arrangerat dock. Har fått för mig att det är en ganska omtyckt och bra stafett, som även går att springa på egen hand. Men om det nu är så dåligt markerat och funktionärerna inte har koll på hur banan går så undrar man ju. Det är ju ingen ny tävling heller. Men som vanligt så rår inte ens ett sådant lopp på dig. Väldigt bra jobbat!

Mer
27 aug 2012 20:15 #742 av Helene N
Svar från Helene N i ämnet Kraftloppet
Oj, oj, vilken prestation Sören! Kul läsning! Vilken tur att du fick lift med en bil en bit så att det bara blev 76 km ....... och nu ska du på landslagsläger i september - inte illa av en 49 åring!

Mer
27 aug 2012 20:54 #743 av Charlotte N
Svar från Charlotte N i ämnet Kraftloppet
Grattis Sören till en fantastisk prestation. Vilken mental styrka du har som klarar en sådan utmaning! Hur stela är benen så här dagarna efter egentligen?

Mer
28 aug 2012 11:12 #744 av Fredrik E
Svar från Fredrik E i ämnet Kraftloppet
Mycket imponerande, dels att bara klara av distansen, dels med så få andra deltagare! En viss skillnad med sju fullföljande jämfört med Stockholm marathon eller Lidingöloppet...

Måste ha varit grymt frustrerande att vara slut i benen, känna tiden gå vid tvekan om vägval samt att inte veta om man är på rätt väg...

Grattis Sören!

Mer
28 aug 2012 11:13 #745 av Fredrik E
Svar från Fredrik E i ämnet Kraftloppet
...och "Gäst" ovan var jag...

• Lotta L
  • Besökare
  • Besökare
28 aug 2012 13:51 #746 av Lotta L
Svar från Lotta L i ämnet Kraftloppet
Du är helt fantastisk

Lotta

Sidan laddades på: 0.434 sekunder